8 december 2013

En helg i Malmö

Fick en inbjudan till Malmö som vi nappade på!
Skulle eg åkt i fredags men stormen Sven gjorde så att vi väntade till lördag.
Lämnade två peppade tjejer på torpet i fredags och lördag morgon körde vi söder ut.

Väldigt varierande väder och väglag på vägen ner men bara en avåkt lastbil som vi såg!

Först bjöds vi på en fantastisk brunch tillsammans med cava och rött och vitt vin.... Jo, jag tackar, jag!


En bråkdel av vad som fanns på brunchen!

Efter snabb uppfräschning träffades vi igen och då bjöds det på champagne!
Lite mingel och snack, sen bar det av till Malmö Opera för middag och sen föreställningen Miss Saigon. Så himla häftigt! Ångrar alltid att jag inte jobbade vidare på mina musikaldrömmar när jag varit på en föreställning.....
Efter att vi torkat tårarna tog vi oss upp till 20e våningen för ännu mer bubbel och vacker utsikt över Malmö by night.
Arrangörens 7åriga dotter var med hela kvällen och vi kunde inte med att gå och lägga oss innan henne så vid 22 fick vi ääääääntligen kasta in handduken! Hahaha....
Det blev en lång dag med tidig morgon, mycket mat och många intryck!


Me and my man!

Idag åt vi gemensam frukost och sen fick vi en snabb visning av lokalerna. Sen hälsade vi på Anna och Daniel en kortis innan vi körde hemåt igen. Alla barnen var hemma! Mysigt!

Uruselt väder gjorde hemresan väldigt jobbig (för Peter, jag slumrade mest) men det är mysigt att se hur glada tjejerna blir av snön! ❤️

Imorgon börjar arbetsvecka nummer två!
Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar