10 december 2013

Vätskande sår

Jahopp, då var det biverkningsdags!
Det har successivt blivit ömmare och rödare runt ärret och härom dagen blev det ett sår som har vätskat och äcklat sig... Idag hade det blivit ännu lite värre och fler sår så jag ringde strålningsenheten här i Växjö. De försökte först hänvisa mig vidare till Lund och sen till onkologen men till slut kom de på att jag nog var deras problem...
Läkaren ville se mig så jag åkte in. Mycket trevlig läkare och mycket trevliga sköterskor!
Fick nån form av specialförband som ska vara på dygnet runt, kortisonsalva, och direktnummer till sköterskorna! :)

Jahopp. Så var det med det!


Ser ju faktiskt lite tilltufsat ut......!


Tyvärr var det ett parti högt upp som behövde förband så det syns lite.


2 kommentarer:

  1. Usch det där ser inte roligt ut. Men jag måste säga att jag blir konfunderad över de dubbla budskapen som ges. När jag fick dessa förband - som för övrigt är jättesköna att få på - fick jag stränga order om att INTE smörja med varken kortison eller annat samtidigt. Dessutom fick jag stränga order om att ta av och lufta så ofta det går, helst under natten, för annars riskerar det att bli infekterat. Och det var direktiven från Lund. Om det kliar kan du ta vanliga allergitabletter, själv har jag använt Tavegyl - och gör fortfarande, för nu kliar det inifrån. :(

    Hoppas det snart läker ut!

    Kram från Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Salvan ska jag ha på huden som inte är under förbanden, så det är ju nästan samma direktiv iaf!
      Jag har problem att få dem att sitta kvar, främst i armhålan. Gissar att det är lite väl mycket vinklar och veck och att det rör sig för mycket. Har kompletterat med tejp.
      Vad tråkigt att höra att du fortfarande har problem!
      Kram

      Radera