24 oktober 2013

Lund

Förra veckan åkte jag till Lund för förberedelser inför strålningen.
Fick träffa en fantastisk onkolog som tog mig på allvar och som svarade ärligt på mina frågor, inte bara avfärdande som det varit tidigare...
Fick bekräftat saker jag tänkt och trott men som jag bara fått avfärdat och han var så väldigt mycket mer förtroendeingivande än de jag mött innan.

Ska ni få bröstcancer så försök att få Mattias Belting i Lund som er onkolog! Han förtjänar lite reklam! :)

Fick öva på att andas rätt och fick en väldans massa streck på hela överkroppen.
De CT-röntgade mig både "som vanligt" och med den speciella andningen. Fick beröm är att jag skötte andningen så bra!

Efter läkarbesöket kom Daniels Anna och hämtade mig och vi åkte hem till dem för soffmys och middag! Ska bli så mysigt att spendera den lediga tiden under behandlingsperioden med dem!
Vi ska scanna av alla loppisar och babybutiker i södra Sverige, typ! :)

Nu sitter jag på tåget på väg till Lund igen. Idag ska jag strålas för första gången. I eftermiddag ska jag hem till Wätthammar/Holmblads igen och ev åker jag med Julia till stallet för lite hästgos! <3

Efter behandlingen imorgon bitti åker jag hem igen och har tid hos psykolog efter lunch. Dags att på allvar ta tag i orsaken till min utmattningsdepression.

På lördag anordnar mitt gym en heldag medträning och inspiration till förmån för Rosa Bandet! Jag ska vara med och agera lite konferencier och hålla koll på administrationen. Ska bli så roligt!
Man behöver inte träna, bara kom och lägg en slant i bössan, krama mig och kläm på BCF Viktorias bröst som illustrerar hur en knöl i bröstet kan kännas!
Mer info på www.b-room.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar