6 oktober 2013

Orättvist

Förut var jag glad åt att bli sjuk under våren istället för hösten. Lättare att vara sjuk i sol än i regn liksom.
Men nu mår jag sämre av att vara sjuk när solen skiner. Som ett hån. "Haha, solen skiner och du kan inte njuta av det!" Typ så.

De depp-perioder jag hade tidigare varade inte så länge, bara de dagar som biverkningarna av cellgifterna var som värst. Men nu håller det pissiga humöret i sig på grund av värken. Och det går ut över nära och kära. Inget tålamod alls. Stackars familj.....

Mår riktigt skit idag och gjorde inget speciellt igår. Orättvist! Handlade lite vinterkläder (3 butiker) med familjen, vilade, fikabesök av familjen Sundahl, mer vila och sen en biltur till flygplatsen för att skjutsa Skarpsvärdarna. Stickade inte en enda maska.
Och idag känns det som om fingrar, händer, axlar, knän och fötter ska trilla av mig. Faktiskt inte så mkt värk i höfterna för en gångs skull!

Förut kunde jag göra saker och sen betala för det. Nu kan jag inte ens göra saker. Skit.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vet inte om du varit inne på min blogg på senaste, men jag fick Saroten utskrivet att testa mot stelheten och värken och det är helt otroligt så bra jag mår! Det gick väldigt snabbt, efter två dagar med lägsta dosen, 10mg, studsade jag ur soffan. Saroten är antidepressiv medicin som har visat sig ha effekt på smärta. Det kanske inte hjälper på alla, men det kanske kan vara värt att testa. Jag svävar fram nu. Helt underbart! :-)

    Styrkekram till dig!

    SvaraRadera