29 oktober 2013

Stormen Simone

I söndags var jag lite trött efter heldagen på the B-ROOM.... :) Och Peter vaknade genomförkyld... 
Så det blev en lugn förmiddag. Ella hälsade på en kompis och Stina och jag möblerade färdigt tjejernas rum. Stina har nu fått Ellas gamla säng och Ella har en myshörna under loftsängen. Alla nöjda och glada!

Eftersom jag inte får bada och Peter var så förkyld var vi tvungna att kalla på back up till Ellas simskola. Det var sista gången och vi har redan missat ganska många. Så Jessica ställde upp som badande vuxen med Ella! Ella var sååå peppad!
Lektionen gick bra och Ella fick sitt första märke - doppingen!

På em var Peter och Stina på Ida-gympan och Ella och jag gosade i våra sängar. Nåt var fel med internet så TVn funkade inte så Ella kollade barnprogram i telefonen medan jag småsov! Perfekt! ❤️

Igår var dagis stängt. Jessica och Alve och Patricia och Lilja kom på besök! Det var meningen att det skulle bli en stickträff men vi stickade inte en enda maska.......! Blev lite för rörigt med 4 barn för att ha ro till att sticka. Men mysigt hade vi!

På em kom mamma och pappa för att passa barnen när jag hade kvartssamtal på dagis. Pappa hjälpte mig att stormsäkra färdigt i trädgården. Han tog ner skyddsnätet på studsmattan till exempel...

De stannade på middag (som de själva lagat - kalops!) men fick lite bråttom hem pga stormen. Det var tal om att de skulle bott över men de åkte hem och kom fram i ett stycke!

När jag nattade barnen blåste det som värst, och när jag satt och väntade på att de skulle somna skakade tom vår säng!

Lite senare knackade grannen på fönstret och meddelade att vår studsmatta hade flugit över till dem! Den verkar ha tagit ett hopp över både häcken och staketet för båda är hela! Dock är studsmattan i sig ett minne blott....
Under tiden Peter var ute och fixade med vår matta såg han hur en annan grannes matta flög iväg och kilade fast sig mellan hus och carport hos ytterligare en annan granne! Läskigt!
Många mattor var på vift igår!

Idag hade jag tid hos fotograf Anna för porträttfotografering inför en blivande artikel i Femina. Ett 5-min uppdrag blev ett 2h-besök! Så himla trevligt!
Sen hade jag dejt med Jessica på stan och vi körde långfika.

Imorgon åker jag till Lund igen!


Tjejerna blev inspirerade av besöket på gymmet i lördags!


Siri och Ella!


Skattjakt! Plötsligt är doppa-huvudet-rädslan försvunnit!


Lilja blev lite betuttad i Ricki! ❤️


Inte bara vi som hade problem med mattorna!


Lite snett... 


På morgonpromenaden idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar