8 oktober 2013

Sömn

I förrgår tog jag en av de där starka tabletterna. Tog udden av värken och lät mig sova gott hela natten. Underbart! Hade nästan ingen värk igår!
Men jag kan ju inte gå på morfin....
Igår tog jag insomningstablett efter tips från onkologen. Nog fick jag sova gott men idag har jag sån ofantlig yrsel att jag måste hålla i mig när jag står. Suck!

Ringde onkologen igår igen efter att ha fått tipset att byta ut Tamoxifenet mot nåt annat men min läkare var inte där och den läkaren som var där ville inte fatta det beslutet. Nu har jag fått ett ytterligare tips som jag tänker framföra! Han ska ringa mig på onsdag..

Kallelsen till Lund kom igår. Förberedelser 16-17 okt och sen börjar behandlingarna den 24 oktober.

2 kommentarer:

  1. Stå på dig vad gäller medicinen! Har själv haft en som jag fick så otroligt ont i lederna av och kunde tillslut inte röra mig, men enligt min läkare så fanns inte de biverkningarna för de tabletter? När jag tillslut fick en annan medecin så släppte värken på en gång! Hoppas verkligen du känner dig bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Har du testat Saroten? De fick jag och min värk och stelhet försvann som genom ett trollslag! Man mår inte dåligt av dem. Jag är så lycklig över att jag fick dem och mår hur bra som helst i kroppen nu. Kan knappt fatta att jag för drygt en vecka sen knappt kom ur sängen på morgonen. Det kan ju vara värt att testa!
    Kram!

    SvaraRadera