30 september 2013

Det blir Lund

Hade telefontid med läkarn idag. 
Han tror inte att värken hör ihop med Tamoxifenet utan bara fortf är "rester" efter cellgifterna. Men jag är dock väldigt säker på att värken förvärrats sen jag började med tabletterna. Dessutom är jag uppe och kissar mitt i natten, varje natt. Plus att jag vaknar flera gånger varje natt. Inget av detta kunde han härleda till Tamoxifenen så han sa åt mig att ta insomningstabletter, de verkar ju ett par timmar framåt. Jag har inte problem att sova, men att fortsätta sova..
Problemet med de tabletterna är att de få gånger jag tagit dem så blir jag "bakis" dagen efter och bara sover och sover och sover...
Vi pratade om Lund och jag sa att jag nu absolut vill strålas i Lund och inte i Växjö. Visst, det blir lite omständigt rent praktiskt, men jag vill ju självklart ha vård som ger mindre biverkningar och men... Han sa att jag kan räkna med behandling i Lund, inget annat.
Han förlängde min sjukskrivning året ut.

Just nu känns det som om den sjukskrivningen kommer att förlängas också. Har så otroligt lite ork jämfört med för ett tag sedan. Det borde väl inte bli så? Nu har jag ju inte fått nån behandling på tre månader, det borde väl bli bättre istället för sämre?
Värken gör ju sitt för humöret och orken också. Har ju inga piller som biter.
Idag är jag trött trött trött.

Imorgon är det 1 oktober och första dagen på fotoutställningen (en av dem) jag är med i! Fotografen Anna och jag ska vara med i radio för att prata om utställningen men även jag om min cancer specifikt. Sen är det vernissage kl17. Hoppas det blir en massa folk och att tidningen kommer!


Födelsedagsfirande för Peter i lördags!


Dagis var stängt idag, så för att få lite vila i förmiddags målade jag deras naglar och satte på TVn...


Ingen hit att ligga ner när man inte klistrat fast protesen.....


Kusin Charlie bor hos mamma och pappa nu medan Lillis löper. Vi lät hundarna springa av sig vid ruinen idag!


1 kommentar:

  1. Glöm inte att kroppen varit nere på noll och vänt! Det tar tid och kraft för den att byggas upp igen, så det är helt okey och normalt att vara trött! Försök få remiss till en rehabvecka på Spenshult, Lydiagården eller något annat ställe. Där får man så mycket nyttigt förklarat för sig och svar på så många frågor.

    Lunds strålenhet är jättefint och personalen är änglar. Lycka till!

    SvaraRadera