26 september 2013

Klumpigt vaggad?

Att jag är klumpigt vaggad har jag påstått tidigare i livet då det framkommit konstigheter med min kropp. Har försökt reklamera hos leverantören men det är svårt..... :)
Men nu har jag fått lite till info som visar på detta!

De ringde från sjukhuset. Jag ska inte påbörja min strålningsbehandling imorgon som planerat. Det visar sig nämligen att min anatomi ställer till det. Mitt hjärta och lungor ligger långt "ut" i bröstkorgen, alltså nära revbenen, och då riskerar jag att få biverkningar/men av att strålas med den maskin de har här i Växjö. Avstånd och värden osv ligger fortf inom vad som är godkänt, så att säga, men eftersom jag är ung och ska leva länge till väljer de att utreda om jag kanske ska strålas i Lund istället. Där har de en maskin som tar hänsyn till andning mm under behandlingen så den skulle påverka mina organ mindre. Hjärta och lungor känns som organ som man inte vill ha problem med om det går att undvika..
Det är inte spikat än men om det blir så kommer jag spendera 5 veckor på patienthotellet i Lund. Behandlingen tar ju bara några minuter om dagen så jag kommer ha helt sjukt med tid att sticka och virka!! 
Jag ska bli kallad om ca 2 veckor för att påbörja utredningen i Lund. Sen ska de fatta beslut och sen ska det finnas plats för mig i schemat. 
Det drar ut på tiden......... :/

Vi har fantastiskt höstväder! Hittade en ny promenadstig igår och en till idag. Jättehärligt!

Haft mysisar lite mkt det senaste så idag blev det klänning, peruk, smink och hela kittet. Utan att jag skulle göra nåt speciellt! Blev en sväng till Umbra och sen lunch med mig själv på Condeco. Mums!
Sen hade Patricia jobbat klart så vi gick en sväng på stan.

Ikväll har Jessica och jag stickat och ätit glass! Gjort 75% på en fuskpolo till Ella och Jessica gjorde vantar!
Patricia har lurat på mig och J att sticka en barntröja... Vi ska börja gemensamt på måndag! Scary!

Imorgon blev det plötsligt tomt i kalendern istället för första dagen på min nya vardag.


Min fuskpolo, som blev lite fel! Men jag kan leva med det!


Underbara höstpromenader i solen i skogen! Men inte så långa och inte så snabba pga värken....


Backade avmaskningen, gjorde ny, elastisk avmaskning och virkade på en kant!


Full mundering idag! Inviger sjalen.


Garnet som jag gör Ellas fuskpolo i! Helt underbart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar