24 september 2013

Rapunzel

Många säger till mig, ofta, att jag passar så bra i det korta håret. Att jag har snygg huvudform och att de tycker jag ska behålla denna frisyren "sen" också. Alla sorter säger det, både när och kära, dagispersonal och "okända".
De menar väl, det förstår jag. Men det finns inte en chans i hela helvete att jag kommer göra det. 
Jag ska ha Rapunzel-hår, så fort det bara går. Varför skulle jag vilja se ut som när jag var sjuk?

Cancern kommer hänga med mig för alltid. Både psykiskt med rädsla för återfall osv men också fysiskt i form av ett konstgjort bröst (så småningom) och biverkningar av medicinering och extra kontroller på sjukhuset mm. Det räcker. Behöver inte bli påminnas om det på ytan som allmänheten ser också!

4 kommentarer:

  1. Hej jag har rapunzel-hår är kanonnöjd. Har haft det i i 3 månader nu.
    Kram Malin widahl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menade lika långt hår som seriefiguren Rapunzel! Visste inte att det fanns nåt som hette så! :)

      Radera
  2. Såg en sådan peruk med självlysande hår (för barn kanske ska nämnas). Kanske ngt för jul innan ditt hår blivit precis så långt. Puss CL

    SvaraRadera
  3. Visst är det så, folk måste hela tiden peppa en om hur fin man är och hur fin huvudform man har och hur fräsch man ser ut. Sådär håller man inte på med andra "friska"människor och jag börjar bli trött på det. Även om jag trivs bra i mitt korta hår och aldrig kommer att skaffa långt hår igen. Det känns som att mitt korta hår passar bättre med min personlighet. Dock får det gärna bli lite längre, så man kan göra en fräck frisyr av det. :-)

    SvaraRadera