17 februari 2013

Boar?

Har väldigt bråttom att fixa massa saker här hemma. Har satt upp lampan i vardagsrummet, köpt en ny TV-bänk, och planerar sätta upp gardiner i sovrummet imorgon.
Känns nästan som om jag "boar", som innan förlossningarna.

Vet ju inte när jag får cellgifterna första gången och framför allt vet jag inte hur utslagen jag kommer bli.

Kommer jag kunna ta hand om mig själv, ens? Eller behöver jag hjälp med allt? Även påklädning och sånt?

Ser framför mig hur jag kommer kunna göra lite alldagliga hussysslor, fast i långsamt tempo. Kanske är helt fel ute, kanske blir sängliggande?

Snart är det tisdag. Då vet vi mer.
Fast ändå inte, eftersom alla reagerar olika.
Bah!
Men det är väl som min mentor säger - man vänjer sig vid att inte veta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar