16 februari 2013

Normalt

Ja, vad säger man....? Jag har cancer. CANCER. Hur sjukt är inte det?
Jävligt overkligt. Tror inte på det än.

I fredags var vi hemma hela familjen. Mysmorgon med frukost på sängen och massa gos. Berättade för barnen.
Mamma har fått en sjukdom. Jag kommer att få stark medicin. Vi kanske kommer vara lite ledsna.
"Jaha"
Vill eg fråga E om hon har några frågor. Hon är ju en sån grubblare. Men jag vill inte störa henne om hon nu inte har några frågor.

Var inne på jobbet och lämnade över lite projekt. Skitskumt. Jag mår ju inte annorlunda fysiskt nu än i torsdags morse, innan beskedet. Men jävligt annorlunda psykiskt.

Mysdag och jättegod middag som alla svullade av. Älskade ungar! ❤ "Mumsfillibabba!!!"

Drack rödvin och åt chips och godis framför en film med älsklingen.

Vill leva så normalt det bara går. Var därför och tränade i morse. Hjärnan var inte med mig alls, men halvvägs in i passet var det jätteskönt!

Svärisarna bjöd på middag kl14. Barnen lekte massor med farmor så P och svärfar och jag hade lite tid att prata.

Jag tror inte jag är rädd för cancern, inte rädd att dö. Är bara jävligt rädd för hur dåligt jag kommer må av cellgifterna. Och hur vår vardag kommer bli. Måste vi flytta? Måste vi lämna bort hunden? Kommer barnen tvingas vara på dagis på heltid och sen komma hem till en lamslagen mamma?

Eller jo, det är klart att jag är rädd för att dö.

Många hör av sig och säger att de finns för mig om jag vill nåt, vad som helst. Det är fantastiskt!
Men jag vill ju bara att allt ska vara normalt.
Men, det är väl bara till att vänja sig.

Tänker sjuka tankar:
Fan, tänk va smal och snygg jag kommer bli!
Kanske skulle klippa Marie Fredriksson-frilla innan allt faller av?
Undrar om det finns nån cellgiftshuvudbonadswebshop?

Undrar om barnen känner på sig att det är allvarligt? De är sååå keliga och vill sitta i knät och bara vara med mamma... Underbart och jag suger i mig så mkt jag bara kan! ❤

Imorgon är det sommarfightträning. Kanske min sista?
Vet ju inte när cellgifterna börjar.
Man ska ju hålla igång så mkt som möjligt, men det får nog ligga på promenader-planet.

Vi har ett fantastiskt skyddsnät. Förbannat skönt.

Godissvull och alko-cider och mello nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar