28 februari 2013

Kolindikering

Idag har varit ytterligare en jättebra dag!

Började med att köra barn och man till dagis respektive jobb, eftersom jag kom på att jag glömt plånboken på kemilabbet, så jag fick hämta den....
Så jävla vimsig och glömsk och tankspridd.... Gillar det INTE!

Sen kom V med lyxfrukost som vi avnjöt medan vi avhandlade allt mellan himmel och jord!
Vi gick en långis i solen med lycklig Ricki och sen festade vi loss på bulle och chokladbiskvi! Nomnomnom......!!

Vid 15 skulle jag till mammografin igen för att göra den där kolmärkningen av tumören.
Det gjordes med nål och ultraljud och sved som fan.
De var tydligen ovana så de var 4 stycken som hjälptes åt! Får se om 6 månader om det var till nån nytta...

Hämtning på dagis och idag hängde Ellas kompis Tina med hem också så det var lyckliga barn jag fick hem!
De leker så bra och Stina får vara med! ❤

Jag förvarnade att om en stund är det mat och då vill jag att ni har vanliga kläder på er, inte utklädningskläderna. De gjorde som jag sa!! Och plockade undan ALLA leksaker! WOW!
Tina får komma med hem oftare!
De åt dessutom bra!
När Tinas pappa kom så sa han nåt i stil med att va kul att vi äntligen fick till en lekträff. Jag sa att framöver kanske det kunde bli lite mer eftersom jag kommer vara hemma. Jaså, sa han. "Mamma har fått bröstcancer!" berättade Ella då! ❤

Sen åkte vi och hämtade P på jobbet och körde direkt till träningen.
P skulle köra Manmaker-passet med Betty och Martin, och tjejerna och jag skulle var i rummet intill och träna.
Stina var bara samarbetsvillig till och från, så min träning blev det lite sisådär med, men lite fick jag gjort iaf!
På slutet var vi inne i stora salen och jag gjorde manmakers med Stina som vikt och sen gjorde jag situps med henne sittandes på magen! ❤

I bilen hem sa Ella "Mamma, jag vill ha några egna vikter att träna med!" ❤

Mitt mål - att barnen ska lära sig att träning är en del av ett normalt liv - verkar vara uppnått!

Imorgon är det fix och trix inför Ellas kalas och på em kommer älskade syster yster med familj hit! ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar