21 februari 2013

Förnekelse?

Jag har inte gråtit på länge. Inte ens till låten.
Det känns inte alls jobbigt just nu. Bara en sak som måste göras, liksom.
Förnekelse? Kommer bomben snart igen?

Peter var tillbaka på jobbet idag, men det gick inte alls....
Han bröt ihop och var tvungen att åka hem.
Oj! var min reaktion. För jag är ju så lugn själv.

Imorgon ska jag på skiktröntgen.
Får ju inte svar på plats så det är heller inget jag oroar mig för.
Kanske blir det jobbigare inför onsdag och första träffen med onkologen.
Men jag vinner ju inget på att oroa mig.
Konstigt lugn...
Kontrollbehovs-Maria borde ju ha panik vid det här laget....?

Börjat ta mina psyk-piller igen. Känns som det är ett dumt tillfälle att gå utan dem..

3 kommentarer:

  1. Kontrollbehovs-Maria är kanske smart nog att inse att det inte går att ha kontroll just nu? Varför panika då liksom?

    Låter bra med psyk-piller. Har du blivit erbjuden samtalsstöd förresten? Eller kommer det senare i ledet!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa, det är för att jag är så smaaaart som jag inte har panik. Så klart! ;)

      Njae, fått telefonnummer till kurator, om det var det du menade?

      Radera
    2. Precis ;)

      Jag trodde man erbjöds lite "bättre" hjälp. Iofs, jag träffar kuratorn och det funkar faktiskt :P

      Radera