27 februari 2013

Onkologen - efter!

Vilket bra möte!

Inga metastaser!
Jag kommer bara behöva 6 behandlingar!
Jag kommer eventuellt inte behöva bli av med hela bröstet!
Biverkningarna kommer kunna lindras väldigt bra!

Gick från mötet med en fantastiskt positiv känsla i kroppen!

Firade med fika på Hennings och sen en långpromenad i solen med vovven. Sen bjöd svärisarna på middag.
Fasiken vilken bra dag!

Fick veta att tumören är hormonkänslig så jag kommer äta anti-hormonell medicin i 5 år efter operationen. Vilket kan likställas med konstgjord klimakterie. Och då kan jag även bli av med mensen helt och hållet efter det. Hoppas på det!

Håret kommer försvinna, garanterat. Och ganska fort också.
Och när det börjar falla så går det snabbt, så jag tror jag skiter i att göra Robyn/Petra-frillan. Tänker ev låta tjejerna gå lös på mitt hår och sen raka av det. Så blir det en kul grej!
Så jag måste fixa peruken ganska omgående eftersom jag inte vet leveranstiden...

Det kommer dröja ytterligare en vecka innan det börjar.

Jag kommer få en PICC-Line eller vad det hette...

Fick väääldigt mycket info och allt fastnade inte, men nu känner jag nästan att jag längtar till det börjar!

Pratade lite mer med Ella ikväll och hon började ställa lite frågor vilket kändes bra....! Hon är ju full av frågor om ALLT i vanliga fall. Hon börjar kanske vänja sig!

Hon gjorde en jämförelse med min cancer som referens i bilen hem. Vi tände lampan inne i bilen för att inte Stina skulle somna. Vi har tidigare sagt att vi inte kan ha lampan tänd när man kör för det gör att man ser sämre. Då sa hon att det är lika konstigt att man ser sämre när lampan är tänd som att mamma kommer bli sjuk av sin medicin! ❤

Den oförklarliga mammografitiden visade sig vara den där kol-märkningen av tumören.
Så det ska jag göra imorgon!

2 kommentarer:

  1. Det var en jätte bra liknelse, hon är klok den lilla hönan. Kram och sov gott efter en positiv dag. Svärisen

    SvaraRadera