3 mars 2013

Sol

Solen gör vad den kan... Underbart!
Om det inte vore för att all smuts syns så tydligt, inte minst på fönstren!

I fredags lunchade jag med J och fixade inför kalaset vilket innebar besök på jobbet.
Saknar dem!
Uppdaterade mig på mina projekt. Vill ju inte tappa kollen!
Fredagsfikade med dem och de rosor jag köpte på alla hjärtans dag (dagen vi fick beskedet) stod fortfarande!

Syster med familj kom och mamma och pappa också, fast bara på snabbstopp på väg till torpet.
Åt kinamat med syster och sen drog de sig tillbaka till hotellet.
Vi var heeeelt slut men hade lite mer kalasförberedelser att fixa..

Tog oss så mkt sovmorgon vi kunde i lördags och sen var det full fräs inför kalaset!
Just det, hann med lusbehandling av alla med hår också. Lyckades inte tvätta Stinas hår ordentligt så hon gick omkring med flottigt hår hela dagen sen....

En timme innan kalaset var jag heeeeelt slut och hade sprängande huvudvärk. Jippi.
Men kalaset gick JÄTTEBRA och Ella var jättenöjd!
Fick massor av hjälp från de som var med, hade inte gått annars!!
Jeeeeez, jag är glad att jag inte är dagisfröken! Fast de gånger jag sa åt dem lyssnade de faktiskt väldigt bra!

U och F hade bjudit in mig att joina dem på middag på stan. Eftersom jag varit så sjukt trött det senaste vågade jag inte lova nåt eftersom vi hade ett kalas att överleva först.
Konstigt nog var jag piggare efter kalaset än innan!
Så jag bestämde mig att rida på vågen så jag hakade på! Syster med fam åt middag på eget håll och P och tjejerna stannade hemma.
Blev middag med vin på Kafé de Luxe! Syster anslöt lagom till desserten och vi hade sååå mysigt!
Avhandlade både det ena och det andra och mer och mer vin slank ner......!
U tog bussen vid midnatt och då gick syster till hotellet. F och ag fortsatte till PM i två timmar till........

Ella vaknade 7.30 så idag har jag varit minst sagt trött! F gjorde en jätteinsats och tog hand om tjejerna så vi kunde ligga kvar en stund till men tyvärr kompenserar ju inte det för en halv natts sömn...........!

Idag har solen skinit heeeeela dagen och vi har fått mkt gjort trots vår baksmälla.
Ella har fått pyssla pyssla pyssla med sina nya grejer, vi har rensat ut en jädra massa skräp bland leksakerna, P har tvättat bilen, jag har lämnat tillbaka jobb-grejer, jag skottade "hyllan", vi fikade utomhus mm mm mm

När vi åt lunch var båda tjejerna på bra humör och åt bra och på nåt sätt kom vi in på ämnet hår. Kändes som ett ypperligt tillfälle att berätta om håravfallet.
Berättade det lättsamt och skyndade oss att säga att håret växer tillbaka sen.
Berättade att de skulle få klippa mig som de vill sen. Ella ska klippa ett hjärta och Stina en blomma.... ❤
Kändes som det gick bra. Ella ställde lite frågor och sa att hon sett nån på TV som hade så.
Lite senare när vi var i trädgården sa hon i förbifarten "vad konstigt att du ska tappa håret" och sen var tankarna nån annanstans! ❤

Dock är hon lite ledsen vid nattningen plötsligt. Vill inte somna ensam. Vill att vi ska ligga hos henne. Gillar väl inte att ligga ensam med sina tankar.... ❤

JAG HAR HITTAT MITT ÄLSKADE HALSBAND!
Det låg fastfruset i snön mitt på tomten! Måste ha haft det i jackan när vi var ute och lekte i trädgården förra helgen!

Mår fortfarande bra. Men trött, så trött. Är inte rädd.
Plötsligt dyker det upp cancer, och bröstcancer specifikt, överallt i media.
"I Sverige lever 19 av 20 bröstcancerpatienter 3 år efter diagnos."
Jo, det hade jag nog tänkt.
Aftonbladet hade ikväll en artikelserie om kändisar och deras cancer.
Osv.
Men det är väl som med det mesta - när det är aktuellt för en själv ser man det överallt.
Aldrig sett så många gravidmagar som när vi ville få barn!

Imorgon ska jag träffa kuratorn.
Bokade en tid trots att jag egentligen inte har nåt att säga. Men det kanske jag har när jag väl är där. Om inte annat så är det kanske bra att ha träffats innan när jag sen väl har nåt att säga.

Imorgon är det en vecka till första behandlingen.
Lite nervös är jag allt.... Hur KÄNNS det?

Imorgon fyller Ella 5år! ❤











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar