25 mars 2013

Provsvar

Har fått svar på några prover!

Hb 98 (normalt är ca 130, i onsdags hade jag 104).
Snabbsänka 18 (frisk är under 3, men 18 är inte jättehögt, man kan ha över 200).
Nåt värde gällande vita blodkroppar (som visar infektionskänslighet) var på 0,1.
För att isoleras ska man ha 0,5 eller under och jag hade 0,7 i onsdags.

Det är med andra ord inte konstigt att jag fått nån skit eftersom värdena är så låga. Jag är alltså isolerad och får inte lämna rummet. Känner mig dock oförskämt pigg!

Det finns risk att jag måste få blod om värdet inte går upp och jag blir nog kvar några dagar. Skit.

Har fått en broschyr som handlar om allt man ska och inte ska göra när man är så infektionskänslig. En hel uppsats!

Ska försöka sova lite, 6.30 väcker de mig för att ge mig mer antibiotika.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar