17 mars 2013

Bättre

Mår mkt bättre just nu ikväll!

I fredags lämnade jag tillbaka perukerna (bestämde mig för den korta) och åkte sen till kontoret för att tjöta lite. Skönt!
Mådde dock inte så bra, varken gällande illamående eller huvudvärk och trötthet.. Stannade över lunch, sen åkte jag hem och satt i solen en stund... Underbart skönt! Inte minst för själen! Behövde dock vila mer så jag la mig på soffan.

Hämtade två underbart glada barn på dagis som sjöng glatt i bilen på väg till pappas jobb!
"Solen lyser, himlen är blå, å va skönt att leva då! Upp i toppen allas humör, och det är det som susen gör - koka smör!" ❤
Var lite tidiga så vi tittade in på Ps kontor en sväng, sen handlade vi tacos på väg hem och Ella och jag myste i soffan medan P och Stina lagade maten. Barnen åt jättebra och jag kunde äta ganska normalt! Yey!
Sen var det mys i soffan en lång stund innan nattning.... En underbar fredag!

Idag på fm hade jag ont om krafter så det blev mest vilande.
Ma och pa kom till lunch och satte upp Ellas tapet! Blev så himla fint!
Strax efter lunch kände jag lite krafter komma och de har jag levt på hela eftermiddagen och kvällen! Fantastiskt!

Jag är officiellt sett världens bästa mamma, om man frågar Ella...! Ikväll fick hon lära sig virka! Iofs bara luftmaskor än så länge, men hon är såååå stolt och glad!
Det är så mysigt att hon ÄLSKAR att lära sig saker! Hoppas det håller i sig....!
"Från och med nu ska jag bara göra såna svåra saker som du gör, mamma!" ❤
Snart inser hon väl begränsningen i min virkkunskap men tills dess ska vi njuta!
Perfekt att pyssla med när hon nu ska vara konvalescent nästa vecka.

Anar att huvudvärken är spänningshuvudvärk. Finns inget i papprena om att huvudvärk skulle vara en bieffekt av nån av medicinerna. Den har inte varit lika jobbig ikväll, så hoppas det är på väg bort! Och illamåendet har minskat lite till ikväll! Dock känns tungan och tandköttet svullet på nåt konstigt sätt.... Får läsa på om det...

Ricki åkte till torpet eftersom vi behöver hundhjälp i samband med operationen osv... Så tomt!

Hoppas den uppåtgående trenden från idag håller i sig imorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar