8 mars 2013

Klarade det!

Dagens att göra-lista kändes ok igår men imorse ångrade jag den.
Redan när jag vaknade var jag jääääättetrött.
Efter att ha lämnat barn och man och rastat hunden hann jag vila 45 min i soffan, men var så frusen att jag inte somnade utan bara tänkte på hur mkt jag frös. Så jag var dessutom irriterad sen...

I P-huset blev jag skitsur på en gubbe som tyckte JAG skulle backa och trixa när HAN ställt till det. Blev så sur så jag skrek högt och bankade på fönstret. Hoppsan!
Blev nästan lite skrämd av mig själv! 😜

På kemi-labbet sen blev jag sur igen för det var ingen annan där men ändå lät de mig vänta ett bra tag innan de tog emot mig. Men sköterskan var mysig så det blev bättre...

Hos frissan hade både den längre och kortare peruken kommit! Färgen är spikad, men är osäker på längden. Fick med mig dem hem för att prova.

P bjöd in mig på lunch med honom och C och jag tackade ja. Det höjde humöret en aning!

Sen åkte jag till jobbet och då lyftes humöret rejält!
Vi provade perukerna och jag fick lite råd och åsikter. Lockar är tydligen för gulligt för mig, jag är mkt tuffare än så! De tyckte jag skulle försöka få hem den som är ännu längre, så jag ringde frissan och bad om det. Den kommer redan på måndag!

Sen var det hundrastning och barnhämtning inför tapetshoppingen. Tröttheten slog till igen och jag hade noll tålamod. Stackars barn...
Vi hittade efter lite om och men en underbar tapet! Leverans tisdag onsdag nån gång. Dock behövdes det besök till två butiker så tiden rann iväg och jag fick skynda till träningen. Tröttheten och irritationen höll på att få mig att stå över, men jag tog mig dit!
Ett tufft backträningspass senare var jag väldigt glad att jag tog mig dit! Så SKÖNT!
Kvällssolen och peppen från alla fina tjejer var underbar!

Handlade till tacomiddagen på väg hem och unnade mig ett nytt nagellack.
Så nu sitter jag i soffan med onepieceen på, rödvinet i glaset, nymålade naglar och känner träningsvärken komma krypande..... Mums!

Att göra-listan avklarad!



1 kommentar: