31 mars 2013

Återförening

Håret fortsätter ju att falla och det är jobbigare nu när det är kort. Håren hamnar innanför kläderna och kliar och är i vägen. Förut hade jag det i tofs så då samlades det lösa håret mer.
Imorgon ska jag rakas. Undrar hur det känns...

Imorgon kommer Peter hit och hämtar hem oss! ÄNTLIGEN!
Vi har inte varit tillsammans allihop sen förra söndagen.... Över en vecka av karantän av olika slag....!
Dessutom följer Ricki med hem imorgon också. Jag kan behöva både sällskapet och tvånget att gå ut på promenader nästa vecka.

På tisdag är det dags för nästa behandling. Lite blandade känslor.
Skönt att vara ett steg närmre slutet men bävar lite eftersom jag vet hur kass jag blir.
Dessutom ska jag ju ge mig själv sprutor denna gången.
Jag trodde först det var EN spruta i samband med behandlingen, och då rakt in i PICC-linen, men det visar sig vara en om dagen i 5-7 dagar, som jag ska ge mig själv i magen!
J har lärt sig göra det på sig själv så jag får ringa och be om råd.

Det kliar runt plasten som sitter över PICC-linen. Hoppas inte det är nån överkänslighet mot materialet eller nåt sånt. Kanske bara är hår som kliar..

Vi vilade väldigt sent i eftermiddags och Stina somnade. Väckte henne ca 18.30 så hon har inte somnat än...
Hoppas de sover länge imorgon!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Be dem byta ut plasten, det kliar alltid på mig efter några dagar med samma, men efter tvätt och ny plast är det bättre. För jag antar att det är samma sorts plast i allt från Landstinget ;)

    Det är superlätt (och ganska coolt) att spruta sig själv! Jag lär dig! <3

    SvaraRadera
  2. Jag tog en spruta om dagen i sex veckor på mig själv i benet efter bägge mina förlossningar. Man vänjer sig snabbt!

    SvaraRadera