11 mars 2013

One down, five to go!

Jahopp, då var vi igång! Tårarna imorse varade inte så länge.. Men det var skönt att gråta! Det var länge sen nu.

Fick världens goaste sköterska, Lotta.

Att sätta in en PICC-line var en smärre operation och stackars P satt så han såg alltihop. Erbjöds att slippa men han försöker jobba med sin skräck! Jag var täckt i sterila lakan och såg inte nåt. Gjorde inte mer ont än att ta blodprov. Men det var mer och större grejer som sitter där än jag väntat mig. Men allt är noga skyddat för både smuts och ev fastningsrisker...!
Sköterskorna sa att jag var muskulös (de kollade med ultraljud)! Jippiiii!

Röntgen visade att den låg precis som den skulle.

Så var det dags! Väldigt odramatiskt och Lotta satt med ganska mycket. Fanns flera portar på slangen så jag fick både ditten och datten. Först den röda, som är den som orsakar håravfall och rött urin, och sen en till. Tog bara ca 30 min per sort så med lite snack och saltlösning och cortison och omläggning av PICC-linen så var vi klara på 1,5h!

Nästa omgång är tisdag efter påsk så då faller nog håret lagom till påsk.
När jag sa till Ella imorse att jag skulle få första omgången medicin idag så sa hon jippi då får vi snart klippa ditt hår! ❤

Solen sken när vi kom ut och vi tog en lunch på Venezia. Sen hämtade vi upp den långa peruken!

Nyss tagit en långpromenad med hunden i solen och nu ska vi vila en stund innan vi hämtar barnen. Peter får alltid sån grym huvudvärk när vi varit på sjukhuset...

Urinet har redan blivit rött, men det är allt jag märkt än så länge!

Och byxorna jag inte haft på mig på några månader är för stora! Jippi!

Skitdagen är inte så skitig trots allt!

Kom gärna med åsikter om perukerna! Färgen kommer bli som den som är mittemellanlång och lockig (nästan identisk med min egen färg) och håret går att fixa med fön och plattång. Plattar man så förblir håret platt, men om man bara fönar så hittar håret tillbaka till ursprungslooken vid nästa tvätt. Går ju att klippa också! Let's hear it!











7 kommentarer:

  1. Här kommer en styrkekram och en röst på den kortaste peruken!
    Kram
    Jesper

    SvaraRadera
  2. Skönt att den första omgången är över, den är ju alltid värst. Innan man vänjer sig vid tanken att man ska får in ett gift i kroppen. Sedan hoppas jag att du inte kommer att må illa för det behöver du ju inte göra.
    Jag och även U tycker att du är fin i alla men att den korta är bäst. Den är nog också skönast i sommar.
    Kramar från svärisarna

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar i massor min vän<3 va stark du e o vilken skön inställning du har till allt! Tänker på dej o familjen mkt o e säker på att allt kommer gå bra!
    Tycker du e supersöt i mellanperuken!
    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Muskulös wohoo:) för stora byxor, kanon.
    Styrkekram till er!! Första eller andra peruken håller jag på. Kram

    SvaraRadera
  5. En styrkekram från mig med och även jag röstar på första eller andra!
    <3

    SvaraRadera
  6. Jag röstar på den första peruken. :) Jag hoppas att du har haft en bra natt! ♥

    SvaraRadera
  7. Gillar mest den första men du är fin i alla! /Lisa Silver

    SvaraRadera