26 mars 2013

Värdena har gått upp!

Sovit jättedåligt i natt. Min dörr har inte gått att stänga helt och grannens dörr står på glänt och hen har stönat högt hela natten......
Dessutom är ju madrasserna i typ plast så jag har svettats massor också.

6.30 kom Johanna in och gav mig antibiotika och tog nya prover.
Jag sov nästan när hon höll på och somnade iaf helt innan hon ens lämnat rummet!

Tror de glömde fixa frukost till mig för en sköterska kom in vid 8.30 och sa "Oj, har du inte fått nån frukost än!" Jag sov ju ändå så det gjorde inget.
Men hon såg att jag höll på att somna om igen när hon kommit med brickan så hon sa till mig att sätta mig upp. Lite sträng på rösten så bäst att lyda!

Har WFat lite nu på morgonen och nyss kom läkarna på ronden.
Värdena hade gått upp över gränsen för isolering! Wiiiiiiii!
Hb 98, snabbsänka 44 och det där värdet för vita blodkroppar var på 0,6!
Jag behöver nog inte få blod och att snabbsänkan gått upp var inga problem, det var en blygsam ökning tydligen.
Medan läkarna var här kom en sköterska och gav mig öronproppar och tog bort isoleringstrianglarna! 👍
Läkarna frågade hur jag mådde och jag nämnde den dåliga sömnen och dörren. Läkaren fixade dörren! Så nu är det tyst och lugnt här!

Jag måste ändå stanna till imorgon för säkerhets skull, och eftersom tjejerna har feber så måste de bli friska innan jag får komma hem.

Håret fortsätter att falla.....

Nu ska jag duscha för att jag vill, inte för att jag måste! Wiiiiiii! 👍👍👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar