27 mars 2013

Skit, skit och bra skit!

Värdena har stått stilla. Fortfarande 0,6 på det där infektionskänslighetsvärdet så jag måste stanna en natt till, minst. Skit.

Stina började dagen med att kräkas. Och imorse var det ju 48h sen sist. Skit.

Mamma och pappa är i stan och kom på besök! Bra skit!

De är iväg och gör lite ärenden åt oss nu. Ricki behöver ögondroppar, Peter behöver få hem lite mat, jag ska få en mysdress av mamma så hon var här och mätte mina ben och midja. Snälla söta mamma och pappa! ❤
Dessutom hade de med sig gott kaffe, perfekt tajmat till efter-lunch-muffinsen som var på matbrickan!
Mamma hade med sig ännu mer garn och ny, mindre virknål! Vi har provvirkat lite och planen är att vi ska virka en mormorsrutorfilt tillsammans!

Börjar tappa kollen på dagarna. Det är väl onsdag va? Inte träffat barnen sen i söndags eftermiddag och nu lär jag ju inte få träffa dem förrän tidigast fredag.... Inget mer kräk nu!!!
Läkarn har sagt att jag kunde få komma hm om barnen var lite krassliga (typ förhöjd temp) men kräksjuka är mer än "lite krassliga".... 😭
De är iaf feberfria, alltid nåt!

Får virusdämpande medicin mot de hemska munblåsorna. Hjälper inte så mkt...
OBS känsliga läsare bör ej scrolla ner helt i detta inlägg!

Skulle behöva tvätta håret men vågar inte. Är rädd att för mkt trillar av då.
Barnen längtar ju sååå efter att få klippa det! Det var ju en positiv grej vi hittat med skitcancern.

Nu måste jag virka lite innan mamma och pappa kommer tillbaka så vi ser att rutorna blir ungefär lika stora!





1 kommentar:

  1. Kärlek, pussar, kramar, mys, klapp och annat systerligt // CL.

    SvaraRadera