25 mars 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Jahopp, då ligger man plötsligt inlagd på onkologavdelningen på lasarettet. Inte alls enligt plan. Skit också.

Gårdagen var jättebra!
Efter frukost åkte hela familjen iväg för att köpa lördagsgodis och jag skulle köpa kuddfodral att sy fast mitt livs första virkprojekt på. Det var mysigt att vara iväg allihop. Jädrar vad jag älskar min familj! ❤
Påskpyntade äppelträdet lite också!

Kl14 var det dags att åka till the B-ROOM för en föreläsning - Bra mat Bättre prestation!
En föreläsning anpassad för oss som tränar hos Betty. Mkt matnyttigt! (Fyndigt, va? 😂)
Kul att träffa "mina tjejer" igen, det var allt för länge sen..

På kvällen åkte tjejerna och jag hem till C med familj på lite mat och skitsnack. Så skönt! Och barnen lekte jättebra ihop! Tjejerna ville INTE åka hem trots att klockan var över tio!
"Jag vill sova över hos Ebba!"

Inatt vaknade jag av näsblod. Jädrar vad det rann!!

Imorse var det meningen att jag skulle åkt och tränat med Sommarfightarna, men huvudvärkarnas huvudvärk när jag vaknade satte stopp för det.
Blev till att stanna hemma och möblera om istället!
Vi är så sjukt less på att det är så sjukt stökigt vid pysselbordet i vardagsrummet och efter att ha sett hur bra det gick för Manfred och Ebba att ha allt på sina rum fick jag ett ryck!
Slaktade TV-bänken (som jag ändå tänkt byta ut) och skruvade på en gammal bänkskiva och ställe på Ellas rum! Detta medförde att Stina fick desto mer saker på sitt rum, men det blev jättebra!
Så nu ska vi ha en gym-hörna i vardagsrummet istället! 💪

Kl16 var det dags för Ella att gå på teater med farfar och kusin Carl - Ronja Rövardotter. Hon fick det i födelsedagspresent av farmor och farfar och ville först inte gå för hon var rädd att den var för läskig. Hade tydligen sett den på dagis (?). Men vi övertalade henne att på teatern är det inte lika läskigt som på film och mkt riktigt så hade det gått jättebra!

Sen innan var det planerat att barnen skulle vara hos farmor och farfar mån-tis för jag skulle till torpet för lite miljöombyte och för att få vara "lilla Maria" lite med mamma och pappa.
Men P kom på att vi lika gärna kunde skicka dit dem redan ikväll så blir det lite smidigare. Sagt och gjort! Efter teatern hämtade de Stina (som inte kunde sluta fråga "när kommer farfar?"!).

Efter pizza i soffan blev det några avsnitt Modern Family (måste ransonera, de är snart slut!) och sen Mästarnas Mästare.
Under kvällen märkte jag hur jag frös. Gick på toa och kände hur jag var öm i hela kroppen, både liksom i huden och lederna, och frös som fan.
Japp, feber. 37,9.
Så jag ringde journumret till onkologen. Eftersom jag inte hade några andra symptom fick jag order om två Alvedon och sen in imorgon för provtagning.
Men, en timme efter att jag tagit Ipren frös jag fortfarande så mkt att jag tog tempen igen - 38,9.
Fan.
Så ringde igen och nu ligger jag här - inlagd.

De har tagit massor med prover (fan va skönt att ha en PICC-line!) och jag har fått en dos antibiotika intravenöst. Nu under natten får jag dropp och mer antibiotika imorgon bitti.
Har jag tur är jag piggare imorgon redan och får åka hem, har jag otur får jag inte det.
Jag är isolerad, vilket innebär enkelrum (yey!) och privat toa, men även att jag inte får lämna rummet. Pga infektionsrisken.
Tack och lov för tekniken! I love my iPad!

Var rädd att jag inte tagit infektionsrisken på tillräckligt stort allvar, men de säger att jag nog har fått nåt från mina egna bakterier. Mina blodvärden var väääldigt låga sist och är troligtvis ännu lägre nu.

Min tripp till torpet blir ju nu inställd, eller iaf skjuten på. Skit.

Så nu ligger jag här klarvaken och lyssnar på droppmaskinens tickande.
Virknål och garn ligger i väskan men jag väntar till imorgon...

God natt!









1 kommentar:

  1. Krya på dig! Hoppas att du blir bättre snart! Kramar

    SvaraRadera