12 mars 2013

So far so good

Illamåendet kom igår eftermiddag. Känns PRECIS som när jag var gravid. Inte nära kräkningar utan bara illamående och otrolig luktkänslighet!
När vi hämtade barnen så tog P en lakritsgodis som jag tyckte luktade sååå starkt och illa. Strax därefter sprutade han lite spolarvätska på rutan och jag höll på att gå åt. Sen tog han en snus och jag var nära att spy. Inte lätt att vistas med mig just nu! 😜

Stina var hängig som tusan och gråtig och gnällig. Dagis hade sagt att hon varit lite hängig på eftermiddagen så vi tog tempen. 36,4. Haha... Så efter ett tag i soffan var hon tillbaka!

Båda tjejerna var lite fisiga igår och JÖSSES vad jag led..... Haha!

När vi satt i soffan bad Ella om att få se min slang. Hon tittade och kände och ställde frågor, så det kändes bra! Tyvärr hade det kommit lite blod runt "hålet" in i armen men Ella reagerade inte nämnvärt.

Kunde knappt gå in i köket när det var middag, lukterna gjorde mig så himla illamående. Kunde verkligen inte äta så det blev tomater, gurka och flingor med mjölk. Det var det enda som funkade.
Har fått medicin mot illamåendet både intravenöst och extra i tablettform men de kan ju inte ta allt.
Lite senare på kvällen tog jag lite salta pinnar och det hjälpte. Precis som med gravidillamåendet!

Var helt slut vid 21 så jag gick och la mig. Vid 3 kom Ella in efter att ha drömt mardröm... Jag var lite nervös över att ha henne till höger om mig eftersom slangen sitter på höger sida, men det gick bra.
Nu på morgonen berättade hon att hon drömt att hon hamnade under vattenytan och sjönk på jättedjupt vatten... Tro tusan hon tyckte det var läskigt! ❤

Just nu mår jag bra så jag ska skynda mig att äta frukost innan eventuellt illamående kommer!
Sen ska jag ringa onkologen med lite frågor och sen avbeställa simskolan.. Ingen bra miljö för mig att vara i nu!

Ska nog sätta mig och fundera lite över träningen också. Slangen i armen gör att jag inte får träna nåt alls med den armen, tyvärr. Får inte ens bära matkassar med den armen.. Så jag har världens chans att komma ikapp med vänsterarmen!
Och jädrar vilka ben-, rump- och bålmuskler jag kommer få!

Solen skiner!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack snälla men de är ganska vattenrädda (iaf när det gäller doppa huvudet och det är ganska mkt fokus på det) så den rädslan/ledsenheten vill vi inte lägga på någon annan! Men du får gärna ställa upp som extra vuxen vid ett vanligt besök då och då? Jag tar Alve och gör stan medan ni andra tre tar stora tjejerna och badar....?

      Radera