7 mars 2013

Sjukhusbesök

Ellas studiebesök på operationsenheten, eller vad det hette, gick hur bra som helst!
Men för att ta sig dit så gick vi samma väg som till både mammografi och onkologen. Det kändes i magen.....

Är så tacksam i all cancerröra att vi har små barn. Hade vi inte haft barn så hade jag kanske legat och gråtit i det där svarta hålet sen en månad tillbaka..
Nu finns de där fantastiska små varelserna som älskar mig så hejdlöst och längtar efter mig bara jag går till brevlådan! ❤ Tack vare dem så låter jag inte cancern ta över min tillvaro.

Imorgon ska jag lämna blodprover inför cellgiftsbehandlingen på måndag. Ska tydligen alltid göras på förmiddagen vardagen före behandling. Så ännu ett besök till sjukhuset denna veckan. Man kanske skulle börja föra statistik? Snart blir jag tjenis med surtanten i informationsdisken!
Bensinkortsräkningen kommer bestå av mer parkeringsavgifter än bensin nästa gång!

Sen ska jag till frissan igen. Minst en av de längre perukerna ska finnas så jag får se och känna på den.

Har varit på träff med sommarfight-tjejerna ikväll. Fasen va mysigt det är! En grupp tjejer i massor av olika stadier i både livet och träningen som tränar tillsammans och peppar varandra. Ikväll var det bara snack och skratt, ingen träning.
Undrar sååå hur mkt jag kommer kunna träna sen. Den där PICC-linen skulle ju ev ställa till det lite för mig.
Har 2 pass kvar innan måndag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar