30 juli 2013

Dan efter dan

Ja, då var det klart!

Allt gick bra igår! Vaknade i tid, fick komma in direkt även om jag var tidig, trevliga sköterskor, somnade gott, vaknade av att jag kräktes galla men somnade sen om igen. Kom till avdelningen ca14 och har haft besök av Peter och tjejerna och av min andra/första Jessica som råkade vara på genomresa!

Serverades middag - pyttipanna - som senare kom upp igen. Kände det lite som att de skyllde på mig (du borde ju inte ätit det på tom mage!), men va fan, jag var hungrig och de serverade, klart jag äter! Det är väl deras uppgift att se till att jag äter lämplig mat i lämplig tid?
Att kräkas gjorde ont i operationssåret. Och det var en j-a tur att Jessica var här och kunde hämta kräkpåse till mig, jag hade aldrig hunnit fram!

Varit uppe på toa och jisses vad vingliga ben jag hade!

Läkaren var nyss här. Allt hade gått bra under op. Vävnaden skickades till radiolog och patolog under pågående op (standard procedur) och de kunde inte hitta något alls, allt var borta tack vare cellgifterna!
Inga nerver eller kärl skadades under op!
Det är för tidigt för att dra dränaget ännu (kommer inga onormala mängder, dock!) men det ser just nu ut som jag får komma hem ikväll, det utvärderas runt lunch igen!

Sovit bra men frusit en hel del (ovan känsla nu för tiden!) men varit för trött för att göra nåt åt det.... :) Vid 6 hittade jag en filt så nu har jag det gött!
Inte kräkts nåt mer, men heller inte ätit mer än lite bröd och några skedar fil.

Det är ett jädra spring här på rummet på morgnarna. Mediciner och blodprover och annat ditt och datt....
Vi vill ju sova! :)

Rumskompisen är jättetrevlig och visar sig vara släkt med "vår" snickare på jobbet, Seved!

Ska försöka somna om en stund till innan frukost...


1 kommentar:

  1. Så skönt att det gick bra! Nu ser jag fram mot att träffa dig, ge dig en kram och träna tillsammans.
    Kram

    SvaraRadera