2 juli 2013

Fotomodell igen!

Barnen var så trötta igår så vi gav dem sovmorgon idag. Var inte helt säker på hur jag skulle må och om jag skulle orka, men det fick gå. De sov till 8!

Efter att jag lämnat dem åkte jag till lasarettet och mötte upp med Peter.
Nu har jag frikort! Det gamla gick ut för 2 månader sedan så på två månader är jag uppe i 1100kr. Ganska snabbt ändå! ;)

Mammografi är smärtsamt. Vid en av bilderna svartnade det tom för ögonen på mig! Ultraljud är bättre. Kletigt, men inte smärtsamt iaf!
Tumören i bröstet är borta och det finns endast en liten avvikelse i armhålan. Yey! :)
Den där svullnaden i armhålan kunde hon bara säga att det var fettvävnad. Eh, jaha? Som bara dyker upp plötsligt? Men men, jag har ju haft det tidigare (under graviditeterna) och då försvann det efter några månader. Så det är väl samma nu. Om inte annat så ska de ju operera om 3 veckor och ser det skumt ut så tar de väl bort det då.

Efter mammografin var det dags att ge sig ut på äventyr! En fd kollega till mig hörde av sig för ett tag sen om att en hon kände var fotograf (Anna Nordström, http://www.nordstrompeformance.com/) och letade efter modeller till sitt bröstcancerprojekt. Vi fick kontakt och idag var det dags att fotas!
Det ska bli en utställning på biblioteket i oktober (bröstcancermånaden) som visar en massa olika bröstcancerbröst. Allt från mitt icke-opererade till helt bortopererade och rekonstruerade mm. Spännande! 
Om jag pallar ville hon gärna att jag kommer tillbaka och fotar efter operationen också!
Vi pratade massa och hade väldans trevligt och det ena ledde till det andra och så blev set så att hon tog lite porträttbilder på mig också! :)
Hon har ju aldrig sett mig med hår, bryn och fransar så jag visade en bild och det blev ett högt "OJ!"! Jag ser verkligen annorlunda ut! Knappt jag tänker på det själv eftersom det skett gradvis, men jag ser ju verkligen heeeelt annorlunda ut! Iaf utan smink.

På eftermiddagen tänkte jag räserpacka inför att tjejerna och jag skulle till torpet ett par dagar, men jag var bara så himla trött.... Skulle bara lägga ned huvudet och vila en liiiiten stund..... Vips var klockan 15.30, jag som hade tänkt vara på väg då... Men jag behövde väl sova!

Vi kom iväg 17.30 istället och då hann Peter komma hem och säga hej då också. Jösses, bilen var nästan full och det är tjejerna, hunden och jag som ska vara iväg i tre dagar....! Så blir det när man måste packa allt från badkläder till regnställ!

Nu sover tjejerna i våningsäng i ena rummet i "skomakeriet" och jag får eget rum bredvid!
Blev inget tränat idag, har inte haft orken tyvärr... Men jag har känt av träningsvärk efter igår iaf! Lär bli värre imorgon!

Har lite ont i halsen... Det får INTE vara nån skit på gång.... 


Trött liten tös kollar på Allsång på Skansen!


Lika trött storasyster en stund senare!


2 kommentarer:

  1. Länken till fotografens hemsida funker icke. Puss CL

    SvaraRadera
  2. Testar igen!

    http://nordstromperformance.com/

    SvaraRadera