15 juli 2013

Funderingar

Nästa vecka opereras jag.
Jag vet inte vilken dag det blir. Det får jag väl reda på hos läkaren imorgon. Ska dit 10.15. Svärisarna kommer hit så Peter kan följa med.
Börjar allt kännas lite i magen nu. Vet ju fortfarande inte hur mycket de tar. Hoppas på bara en "tårtbit", men är beredd (så mkt det går) på att det blir hela. Skum känsla att bli av med ett bröst. 
Sen ska de ju ta en massa körtlar i armhålan också. Hur blir det, liksom? Hur mår man efter det? Läkaren har vid ett tidigare tillfälle sagt att jag inte behöver vara på sjukhuset mer än nåt dygn eller så, så då borde det ju inte vara några konstigheter. Men det var ju innan. Det är ju först nu de vet hur mycket som ska bort.
Bah...!! Men om ett dygn vet jag mer.

Har mått bra, biverkningsmässigt, hela veckan! Har kunnat träna och äta och dricka vad som helst! Dock varit luktkänslig som tusan.
Plötsligt igår eller förrgår började jag bli öm i fingertopparna/naglarna igen... Skumt och trist.

Har börjat drömma konstigt som tusan. Trött...

1 kommentar:

  1. Vet ju "bara" hur mamma mått efter två såna operationer. Hon ar kommit hem dagen efter och mått helt ok. Lite trött efter narkos och såklart öm. Det kommer gå jättebra! Kram Veronica

    SvaraRadera