19 juli 2013

Semester

Ännu mer semester! Vi är i älskade Onsala sen i tisdags kväll.

Besöket hos läkaren i tisdags gick bra! 
Det kommer att bli tårtbitsoperation på bröstet! Jippi! Det KAN fortf bli hela om de stöter på nåt under operationen, men intentionen är att det inte ska behövas.
Utrymningen (som de kallar det) av armhålan (lymfkörtlarna) blir en desto mer omfattande operation. De kommer att ta 75% av alla körtlar. Det kommer högst troligt att innebära känselbortfall på en bit av insidan av överarmen, och kan även påverka en nerv som är kopplad till en muskel på ryggen. Om den nerven blir skadad under operationen kommer det att resultera i att skulderbladet kommer sticka ut lite. Men sköterskan sa att hon inte sett det hända på 10 år. 
Men oavsett så tycker jag att känselbortfall på insidan överarmen och ett skulderblad som sticker ut lite är ett oerhört lågt pris att betala för att bli cancerfri!

Operationen är dessutom framflyttad till den 29/7, vilket innebär en extra veckas semester! Och vi kommer kunna gå på ett bröllop som vi inte kunnat tacka ja till pga operationen. Yey!

I måndags kväll skulle jag leta fram ett papper som låg i en låda i vår stora hylla (stor, tung trälåda). Jag drog lådan liiiiite för långt och PANG så trillade den rakt på min högra stortå, precis utanför leden. AJ SOM F-N!!!
Det är fortf jätteömt och jag kan inte gå normalt än! Det är blått från leden ända fram till nageln! Peter tror att jag kan ha fått en spricka eller nåt. Väldigt hämmande är det iaf! Inga joggingrundor blir'e heller.... :(

Apropå naglar. Fingernaglarna är i samma stadie som tidigare, men jag har plötsligt tre lösa tånaglar. Så pass lösa att jag måste ha plåster på dem för att inte råka slita loss dem i förtid! :(:(:(

Trots ömma och känsliga fötter har jag det helt fantastiskt här i Onsala! Vädret är underbart och vi har haft en heldag på Kalvö och en heldag på Lisse än så länge!
Idag blir det en dag på stranden och imorgon ska vi till Kalvö igen med Jessica med familj! På kvällen ska jag på Robbie med en annan Jessica och älskade syster med man mfl!

Återkommer med en massa underbara bilder! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar