4 juli 2013

Torprapport

Det blev en tuff första natt på torpet för alla flickorna Holmblad, så vi var lite möra när vi vaknade..
Efter att vi samlat kraft så åkte vi allihop in till Nybro. Mamma ville visa mig, och jag ville se, Ria, där mamma gör alla sina möbel- och porslinsfynd! Det var en jättefint organiserat ställe! Jag fyndade ett nystan av jeanstyg och ett fint armband, och mamma lite annat smått och gott. Hela kalaset gick på 16kr!
Under tiden vi var där åkte pappa och tjejerna tufftufftåg genom stan. Så mysigt!
Efter lite ytterligare shopping och lunch på stan gick pappa till ICA och vi andra till tygaffären. Det var ett litet projekt att hålla koll på tjejerna så de inte kletade ner varenda tygbit som fanns! Gav tillslut upp och satte mig på golvet!

Natten som gick gick betydligt bättre! Jag vaknade av åskan men det gjorde inte tjejerna. Vi möblerade om lite så Ella låg i eget rum och Stina låg i "lådan" bredvid mig istället.
När jag vaknade hade jag fruktansvärd huvudvärk men ingen värk i kroppen. Men så fort jag reste mig var det som att värken liksom trillade ner genom kroppen och ut i alla leder. Jättekonstig känsla!

Idag åkte tjejerna på äventyr med pappa! Det var regn när de åkte så de var rustade för det med stövlar och hela paketet. "Tyvärr" behövdes inte det så de blev lite väl varma under dagen... Först åkte de till en stor lekplats vid Skälby där Ella klättrade ca 8m upp i en klätterställning! Hon ville eg klättra högre men pappa övertalade henne att komma ner....! Sen var det dags att se djuren.
Eftersom det visade sig bli tropisk hetta så var de rätt varma i sina stövlar och långbyxor så de åkte till Stensö och badade! Där fanns det även en hoppborg! En underbar utflykt! :)
Under tiden de var iväg var mamma och jag hemma och vilade.......! :)

Nu ikväll så klippte jag Stina för första gången! Har inte vågat tidigare.. Men det gick ganska bra, får jag säga!
Dags att leta fram tutorials på Youtube så jag kan ge mig på det med lite mer självförtroende nästa gång!

Imorgon efter lunch åker vi hem igen!


Morgonmys med paddan


Hmmm


Mamma hittade denna läckra hatt till mig!


Tufftufftåget!


I tygaffären....


Frukostbordsbus!


Mot äventyren!


Fick lite assistans! Ella ska ju trots allt bli frisör när hon blir stor!


Klippte en rejäl bit!


No comment


Mormormys! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar