16 juni 2013

Slapp helg

Haft en mysig helg med döttrarna!
Eftersom Stina fortf var risig i magen igår stannade hon och jag hemma, medan Ella åkte till kusinerna i Alvesta för att fira Ulles födelsedag. Ulle hämtade henne redan vid 12 så hon fick en heldag!

Stina och jag tog det lugnt men eftersom hon piggade på sig mer och mer så passade vi på att testa "nya" cykeln. Det gick jättebra! Ella behövde vi aldrig lära att trampa och svänga eftersom de hade trampbilar/trehjulingar på dagis, men det har ju inte Stina. Hon fick kläm på både trampning och svängning! :)

Ella kom hem vid 20 och då hade jag redan hunnit lägga Stina, så vi fick en mysstund i soffan innan nattning.

Idag var Ella på kalas på Leos lekland redan kl11. Efter det hämtade vi Ricki som varit på Teleborg över natten. De var inte hemma när vi kom så vi slappade i solen på altanen en stund. Härligt!

Jag har varit jättetrött mitt på dagen de senaste dagarna och toksomnat i soffan efter lunch. Så också igår och idag. Är fortf väldigt trött eftersom jag inte kunde sova så länge idag... Zzzzzzz...

Imorgon ska jag passa Alve medan J får sin första cellgiftsbehandling. 

Sen ska jag inleda min lobbykampanj för att bli av med PICC-linen efter nästa behandling, och alltså slippa ha den hela sommaren. Risken är väl att de vill att jag har den kvar till efter operationen, men jag har några argument på lager.....!


Ella testar mina glasögon.


"Nu har jag dem som morfar!"


Morgonpromenix - en i vagn och en på cykel!


Stina och jag passade på att äta pannkakor när inte Ella var hemma!


Soffbus!


Bild från faster Ulle. Målade naglar, plattat hår och ett hjärta i ögonvrån!


Man kan ha koppel till många saker!


"Lovis ville inte äta så jag satte henne där!" (Trehjulingen)


Morgonens underhållning! "Vi är ballerinor!"


Kalasfin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar