12 maj 2013

Ännu en underbar dag!

Hade ganska mycket värk i morse också, men bestämde mig för att strunta i det!

Peter åkte för att spela golf så syster och jag tog oss en mysfrukost med tjejerna.
Sen begav vi oss till lekplatsen en stund.

Mamma och pappa kom för att hjälpa till i trädgården och hade med sig fotbollsskor till Ella som vi köpt av vår gamla granne i Hovmantorp!

När vi skulle äta lunch så skulle Ella visa upp sin lösa tand för mormor. Vips så trillade den ut!

Linda och Daniel kom förbi med vårt nya köksbord och stannade på en kopp kaffe. Efter en liten blyg stund lekte barnen fint ihop, inklusive 12åriga grannflickan!

Sen åkte ma, pa och jag till Plantagen eftersom vi behövde en halv påse täckbark till....! Blev 18 jordgubbsplantor också!
Så när vi kom hem hjälpte barnen morfar att plantera dem i lådan, och på ytan som blev över kom det ner morotsfrön!

Nu ligger barnen nyduschade i sina sängar och ska somna. Imorgon är det dagis igen för första gången sen i tisdags! Ella längtar till att få visa upp sin glugg för kompisar och fröknar! ❤

Själv åker jag iväg med jobbet i två dygn imorgon, på vår årliga konferens. Ska bli underbart att träffa dem alla igen (eller nja, nästan alla, Jessica blir ju kvar hemma....)! Tåget går vid 7 så det blir till att komma i säng tidigt!

Börjar bli glest mellan ögonfransarna och i ögonbrynen nu. Nån som kan tipsa om de bästa lösögonfransarna? Inget jag tänker ha till vardags, men ibland vill man ju se normal ut..


Morgonmys med pappa



Klättrar upp själv på kossan nu!



Så himla fina fotbollsskor!


"Nästan som reklam!" Syster, mamma och jag i våra fina jackor! Tips från coachen (mamma): de funkar inte så bra i regn....


Älskar mina självsådda penséer! Finns lite här och var mellan plattorna också!



Lite mer silverarv får sig sin planteringsvattning.


3/4 av familjen Petersson/Sundahl




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar