15 maj 2013

Behandling nr 4

Idag hade jag tre tider att passa på sjukhuset: 8:00 provtagning, 11:00 läkarbesök, 13:00 behandling.
Provtagningen var som vanligt, läkarbesöket gav nya insikter och behandlingen gick bra!

Visar sig att risken för återfall inte ökar om man väljer bröstbevarande operation istället för att ta bort hela, vilket jag ju trott. Så efter sista behandlingen v26 ska jag på mammografi och ultraljud och efter det har de en konferens där flera läkare (onkologer och kirurger) ger sin åsikt om huruvida jag kan få en bröstbevarande operation eller inte.
Operation blir det v30 (tyvärr mitt i semestern, men efter Robbie-konserten!!), men de räknar med att jag är på sjukhuset ca ett dygn och att konvalescenttiden blir ganska kort så det känns ändå helt ok!
3-4 veckor efter operationen påbörjas strålningsbehandlingen som jag ska få varje vardag i 6,5 vecka.
Hoppas innerligt att jag är tillbaka på jobbet iaf på deltid redan i augusti! Längtar så!!

Var ju lite skraj inför behandlingen idag eftersom den ges liggande och med "övervakning" och syrgas på standby. Man kan tydligen få en allergisk reaktion. Men det hände absolut ingenting! Skönt!
Dock kommer biverkningarna i form av väldig trötthet och muskel- och ledvärk först efter 3-4 dagar så jag kommer kanske må dåligt till helgen istället för att vara på bättringsvägen då, vilket jag trodde.
Men men, jag har ju fantastiska vänner och familj som gör att det inte gör nåt! ❤
Risken för ytterligare håravfall är överhängande...

Ännu en gång vill jag bara säga hur mycket jag älskar mitt jobb och mina kollegor! ❤ Vi hade två underbara och produktiva dagar ihop och jag tankade sååå mkt energi! ❤


Min hytt minus Jessica... :(


Vi var inte så mkt för kasedansen så vi hängde vid kareokescenen istället!


Fast vissa kasade. Måndagar är de blå- och lilahårigas dag på båten, bara så ni vet..


Det blir varmt när man dansar mkt. En sån lyx att kunna slita av sig håret! :)


Virkning är perfekt tågresetidsfördriv. Här är mitt improviserade armband till Ronnie (efter önskemål)!


Rörstrand på onkologen!


Dagens vy från behandlingssängen. Sköterskan tyckte jag hade snygga skor!


Tredje armbandet in the making. Ullas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar