22 maj 2013

Förkyld?

Tog oss en kort tripp till Nybro igår och jag fick ett sånt där broderiskal till min telefon! Ska bara tänka ut vad jag vill brodera..
Resten av dagen spenderades med virkningen av Bettys armband. Har ont i händerna men jag blir så ledsen och rastlös av att inte göra nåt.
Vidareutvecklade designen något så nu görs armbanden med fm istället för st. Tar lite längre tid, men blir lättare att brodera sen.
Lärde mig även att virka en knapp!
Började känna av halsont och hosta på kvällen..

Natten var sådär. Sovit dåligt. När jag vaknade hade jag utvecklat en rejäl förkylning. Mår skiiiiit. Hosta, snuva, halsont, nysningar, huvudvärk och lite feber. Ovanpå den vanliga värken som inte ger med sig...

Ringde onkologen och de bad mig lämna blodprov i Nybro. De stod och väntade på mig och hade stoppat bilen som kör proverna till Kalmar så att mina prover skulle hinna med! Så snällt!
Så sent i eftermiddag får jag provsvar. Hade planerat att åka hem idag så jag gör det ändå, så jag är nära sjukhuset om de vill ha in mig.
Så vi får se vad provsvaren säger, kanske åker jag till avd 40 ikväll!
(Visst är det gulligt att provsvaren FAXAS mellan sjukhusen. Not so 2013, liksom!)

Så nu ska jag försöka pilla i mig lite mat, ingen matlust, och sen åker vi till Växjö.


Söta pappa! Lycklig över att ha fått två huggkubbar av en lokal skogsbrukare!


Fia myser med mig i bilen.


Nya telefonskalet!


Gosgrisen myser med mig i soffan.


Min första knapp!


Bettys armband! La till ett vitt B mitt i kulan också sen. B för B-ROOM!


Ricki tar hand om mig när jag mår skit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar