3 maj 2013

Stor mamma-dag!

Eller nja, kanske mer en stor Ella-dag....!
Hon har upptäckt sin första lösa tand!
Min stora tjej! ❤

Lunchade med Sofia på Grand Samarkand. Vi ses lite för sällan, tror jag bestämt.... :)
Jag fick en present! Boken "Underbara Clara - vintagepimp och hemmafix"! Åh, vad underbart det ska bli att hitta nya projekt! :)

Sen åkte jag med en flaska vin (samma vin som vi hade på vårt bröllop) och en bukett blommor till fina Linda som fyller jämnt idag OCH blev friad till imorse! ❤ Äntligen fick han tummen ur! ;)

Tvekade lite på barnhämtning efter som värken fortsatt hela dagen. Det har varit värre än nånsin i höfterna och jag har fått gå riktigt långsamt stundtals. Men det blev cykelhämtning ändå till slut!

När vi kom hem var det utelek och utefix för hela slanten. Underbart! Tjejerna lekte med grannpojken och jag gick och pulade lite...
Peter kom hem och fixade smarrig grillmiddag och sen blev det lite soffmys innan nattning.
Härlig kväll!

Dagens lärdom: berätta inte hemligheter för 5åringar!
Ella ville så gärna ha en Rapunzel-klänning med tillhörande hårförlängning till maskeraden de ska på imorgon (Isolas kalas). Peter tyckte det var onödigt att köpa ännu en prinsessklänning men jag kunde inte låta bli. Tänkte Ella och jag kunde ha det som vår hemlighet (Peter ser ju inte skillnad på prinsessklänningarna, liksom), men det tog 4 sekunder så berättade hon..........!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar