16 augusti 2013

Depp blev pepp!

Protesträffen var kort. Fick en provisorisk i bomull som jag ska ha efter op.
När såret är läkt och all svullnad är borta ska jag tillbaka för att prova ut en "riktig".
Hon visade några. Finns vanliga som man lägger i en ficka i protes-BHn men även en ny variant som fäster på huden. Den gör att man kan vara lite mer aktiv och kanske även använda sina vanliga BH och badkläder. 
Fick med mig lite broschyrer med BH och badkläder hem. Jo, men visst, en protes-bikini kostar 900kr!!!

Lite senare på eftermiddagen fick jag världens bästa SMS från Jessica:
"Glada nyheter! Cellgifterna biter som fasen, ALLA metastaser i vänster lunga är BORTA, och i höger lunga finns två små riskorn kvar - den ena är 1 mm och den andra 3 mm och bägge var större från början. Regress är mitt nya favoritord, och jag kunde inte önska mig mer på min födelsedag! Nu fortsätter vi med samma cellgifter tre omgångar till, sedan ny röntgen och utvärdering. Onkologen sa att det här är bättre än hon vågade hoppas på! Vi är sååååå glada just nu!"

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Glädjetårarna sprutade som ni förstår!

Dagen avslutades med en tripp till IKEA med Rosa, så nu har jag kommit lite längre med färgbytet i vardagsrummet!

Plötsligt var humöret på topp igen! :)

Idag har jag strukit och satt upp de nya gardinerna i vardagsrummet. Fyyyyy vad jag ogillar att stryka gardiner!! Och dukar. Därför använder vi ytterst sällan duk!

Ikväll var vi på ettårskalas för sötnöten Alve! Så då kunde vi passa på att fira Jessicas födelsedag och hennes fantastiska besked! ❤

Jag är betydligt mer mobil i armen nu och har mkt lättare att klä på mig. Svullnaden runt såret har gått ner en del men armen är fortfarande svullen. Klämde på mig vigselringarna idag, men jag får nog hitta en fin kedja att ha dem i istället.... De går ju tyvärr inte att justera storleken på...... :(

Imorgon är det Larsson Cup så pappa kommer hit i ottan och hämtar upp Peter. Tjejerna och jag åker till torpet för att hämta mamma och sen är det kalas hos svärisarna där vinnaren koras!


Ett av fynden från IKEA


Gardinerna är uppe, strukna och fina!


Vrålfika på Alves kalas!


Barnbordet ❤


Stina och hennes favvis! ❤❤❤


2 kommentarer:

  1. Vilket underbart sms! Bästa läsningen i dag!

    Jag läste på cancertjejer på FB att vissa kedjor, typ HM och Lindex (osäker på vilka eftersom det är äggstockar och lite annat jox som fattas mig, boobisarna är kvar) säljer protesbehåar till "vanliga" priser.

    /Malin
    http://inteytterliggareenbloggomcancer.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Ett tips är att Ullared säljer protesbikini/bh samt att lindex har en fin bh just nu. Dessutom har abesita rea just nu på deras hemsida.

    /Matilda Marshall

    SvaraRadera