10 augusti 2013

Stödstrumpa

Besöket hos sjukgymnasten gav inte så mkt.
Det finns inte så mkt att göra åt orörligheten i armen. Så länge jag är svullen i/vid/inuti operationssåret så kommer nerver mm ligga i kläm och då blir det så. 
Jahopp.

Och svullnaden i armen var inte alls så "allvarlig" som läkaren lät påskina. Om man har problem med svullnader efter nån månad eller däromkring och det går obehandlat DÅ kan det bli lite problematiskt.
Men vi mätte ändå skillnaden mellan armarna och det skiljer ca 2dl/10% mellan armarna. Så jag fick en stödstrumpa och stödhandske.

Men skönt att det var ett besök utan massa extra åtgärder, så att säga.
Och denna sjukgymnasten (som fö hade sjukt snygga bryn och fransar!) kommer besöka mig efter nästa operation.

Efter sjukhusbesöket köpte jag med mig fika och åkte till jobbet.
Åh vad jag har längtat efter dem!
Vi satt ute i solen och snackade massa skit och massa cancer. 
Längtar tillbaka!

När jag kom hem var trädgården full av barn (från 3 av de närmsta grannarna!) och mamma och pappa stannade till på väg till torpet.
Pappa och jag mätte ut min tilltänkta spaljé/altantak och när de åkt köpte vi hämtmat.

Berättade för barnen att de hittat mer cancer (kallade det bebiscancer) och om operationen och att de skulle ta bort hela bröstet. Ella skrattade och tyckte det skulle bli kul att se hur jag kommer se ut! Älskade ungar! ❤

Idag spelade Peter 36 hål golf (KM) och klarade cutten så han ska spela 18 till imorgon!
Tjejerna och jag åkte till torpet efter frukost.
Vi har varit i Nybro och shoppat lite! En kofta/topp och en kofta/kavaj och en handväska. Sen fyndade jag 5 små Höganäs-muggar på Röda Korset som vi ska ha som espressomuggar! 10kr/st! :)
Vi åt glass på torget och de hade laktosfri så mamma kunde också få!
Stina ville vila med mig efter lunch så då hängde Ella med morfar. De lekte spioner och skrev hemliga meddelanden! :)
Innan middagen klippte jag dem båda två! Så de är fina inför "skolstarten" på måndag.

Imorgon ska vi ut i blåbärsskogen och sen åker vi hem efter lunch. Måste landa lite hemma innan vardagen börjar.

Vardag, ja. Blir bara vardag en vecka, sen är det operation.


Så otroligt ful. Ska be om en svart nästa gång!




Kaksmaksgissningstävling! Båda vann!


De hemliga meddelandena! Skrivet med citron (då "osynligt"!) och uppvärmt över en platta tills det syntes!


Före och efter bilder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar