27 augusti 2013

Ett par händelserika dagar

(Hmm, skrev detta igår kväll men kollade aldrig att det publicerades rätt, vilket det inte gjorde... Så "idag" och "imorgon" blir lite fel...)

(OBS äckliga bilder på tår och förband längre ner!)

I fredags var faster Frida på snabbvisit! Hon och jag hämtade barnen på dagis och hade lite mys innan hon åkte vidare. 
Lite senare på kvällen kom moster Kikki och det blev tacos till middag!

I lördags spelade P golf tidigt och vi tjejer begav oss till lekplatsen. Kikki och jag åkte och shoppade efter lunch och på kvällen hade Kikki och Peter lite mini-kräftskiva och sen åt vi grillat. Gissar att det var sista grillningen för i år!

I söndags slappade vi ute i solen på fm och efter att Kikki åkt och vi ätit lunch kom Linda, Daniel, Oliver och Theo på spontanbesök! De hade cyklat ända till ruinen!

Imorgon är det sophämtning så jag passade på att rensa och diska ur kylskåpet i morse.. Fanns en del spännande saker där.........!
Sen var jag på kort besök hos Skarpsvärdarna.

Ikväll var jag först på klädparty och sen kollade jag på ett skåp som jag sett på Blocket. Det var jättecharmigt men vi var tre som ville ha det så jag fick lägga mig i budgivningen..

Har nu lite nya virkprojekt på gång så jag har precis provvirkat lite och det blir nog bra! :)

De senaste dagarna har varit sådär gällande kroppen.. Jag har varit väldigt trött, och haft väldig värk i lederna, framför allt höfterna. Idag har smärtan i bröstet blivit helt annorlunda. Förut så gjorde det bara ont när jag rörde mig eller vid beröring, men idag har det stuckit till och värkt och svidit mest hela dagen, även om jag suttit still. Min teori är att känseln har börjat komma tillbaka runt såret och då känns den "riktiga" smärtan..

Jag sover dåligt (men det är inte bara därför jag är trött) och vaknar varje natt runt 4-snåret! Jättekonstigt! Vill ju helst sova på vänster sida men det går inte utan jag får nöja mig med rygg och höger sida med hjälp av kudde. Dock gör det ju ont när jag rör mig så jag vaknar till varje gång jag byter ställning...

Jag har tappat min första tånagel!
Men fingernaglarna verkar kunna räddas!

Imorse trodde jag först att jag målat eyeliner och glömt bort det, men det visade sig vara ögonfransarna som nu är så täta (men korta) att det blev så mörkt längs ögat! Jippi!!

Upptäckte idag att det är svårt att ha bilbälte på sig när man är bröst- och armhåleoperetad.....! I passagerarsätet funkar det ok om jag tar bältet under armen men när jag kör själv är det värre! Så det har blivit så att jag håller upp bältet långt upp mot halsen medan jag kör....!!
Spännande problem som dyker upp! 

Imorgon ska jag på återbesök hos kirurgen. Bävar lite då jag är så himla öm i huden.. Inte sugen på att dra bort förbandet!
Hoppas nu att det inte dyker upp nån mer skit utan att vi kan gå vidare med behandlingen som är planerad...


Gjorde färdigt restaureringen och uppfräschningen av min fina Blocketfyndade lampa i fredags! Älskar den!


Faster-bus!


Faster-mys!


Moster är snäll och ställer upp och äter den mat Stina serverar......!


❤❤❤


Hälften cellgiftsförstörda, hälften nytt och friskt!


Mini-kräftskiva 


Urk.....


Energipåfyllning!


Blåmärket runt operationssåret är ganska stort.....


Man får liksom klämma fast bältet i den högra armhålan och sen passa lite med handen vid halsen så inte bältet glider ner....


Provvirkat lite!


4 kommentarer:

  1. Schysst tjock ut jag ser ut på alla bilder. CL

    SvaraRadera
  2. Det där med naglar är skit! Tack och lov växer de relativt fort, åtminstone på fingrarna. Bara undrar, har ju inte följt din resa och är alldeles för trött och nedbruten för att leta, har du haft kylvantar och tofflor under Taxoteren?

    Kram
    Else

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag inte, och blev heller inte erbjuden det. Det här med naglarna var det ingen som sa nåt om.
      När jag började se och känna att nåt var på G frågade jag om det och då fick jag höra att det är såååååå sällsynt att man tappar naglarna, så det behövde jag inte oroa mig för. Suck!

      Radera
    2. Visst blir man förbannad när det dessutom verkar vara standard i andra landsting. Man är så i händerna på vården och måste själv ha reda på precis allting, annars får man inget veta. Det är bara att bita ihop. det finns väl något gott på andra sidan cancern som väntar på oss...

      Radera