7 augusti 2013

Minisemester

Tänk att det räcker att åka till Ronneby för att det ska kännas som man är utomlands!

Brunnsbadet är suveränt och jag har varit galet avis på familjen som badat och hoppat och lekt hela tiden! Vattnet är varmt (25-27 grader) och det finns olika avdelningar så att alla blir nöjda.
Ella har lovat att vi kan åka tillbaka igen när mitt sår har läkt och jag får bada! :)

Tyvärr är ju käket här ganska kasst, men när man ändå bara badar hela tiden kan ju den icke-badande morsan svischa iväg och köpa pastasallad och bullar. Perfekt!
I måndags kväll snubblade vi över ett jättemysigt ställe - Bistro Bakgården - så då var vi plötsligt i Italien. Igår - via efterlysning på Facebook - var vi på La Casa så då var vi plötsligt i Grekland!
Tidigare år har det blivit pizzerior och liknande så jag är mycket nöjd att vi slapp det i år!

Imorgon ska Peter spela golf i ottan igen (vet inte vad som flugit i honom!) och svärisarna kommer och hämtar barnen. Sen ska jag på återbesök till kirurgen på em.

Har ju väldiga begränsningar i armrörelserna, vilket jag inte alls var förberedd på. Det var det ingen som sa nåt om. Så igår ringde jag och frågade om det. Sköterskan skulle be sjukgymnasten ringa mig vilket hon nyss gjorde. De brukar tydligen inte kalla till sjukgymnast förrän en månad efter op, men så länge kan jag inte gå så här orörlig. Så jag fick en tid nu på fredag, känns bra. Och på måndag ska jag träffa läkare och göra skiktröntgen inför strålningen. Hoppas jag får ett sånt där P-tillstånd snart!


Badsugen!


Lunch vid ankomst


Avundsjuk 


På Bistro Bakgården


På väg till frukost. Mina sötnosar!






På det djupa!


Så här glad blir man när man just hoppat från 2:an med pappa! Modig tjej!







Tänk vad lite "ögonbryn" gör för utseendet! Ser inte alls sjuk ut!




På hotell (och på mammas jobb) får man Nutella på mackan!


Pappas dotter 1


Pappas dotter 2


1 kommentar: