31 augusti 2013

Inte bara skit

Besöket hos kuratorn var bra. Hon var ärlig och rak och fattade mig.
MEN.... 
Hon förklarade att jag nog varit lite väl optimistisk i att tro att jag skulle kunna jobba i september. Eller ens oktober. Eller ens november, typ. Det där med att läkarn sa att många jobbar under strålningsperioden gillade hon inte. "Jag önskar att de inte sa så. Strålningen tar hårt på dig, både psykiskt och fysiskt. Vissa kanske jobbar, ja, men det är inte normen."
Fan.
Dessutom fick jag klart för mig att jag ju faktiskt ligger på under noll vad det gäller träning. Det har jag inte tänkt på. Inte bara har jag inte tränat och därmed förlorat styrka och kondition, utan cellgifterna har ju muckat med musklerna ännu mer. 
Fan.

Hjärnan fortsätter visa vad det tappat. Känner mig korkad. Långsam. 
Träffade träningstjejer igår kväll och satt tyst större delen av kvällen. Inte likt mig. Jag brukar vara rapp i käften men hängde inte med. Eller jo, jag hängde med på vad de sa men var inte lika snabb i mina egna tankar för att kunna bidra med nåt. ALLS. Fan va deppig jag blev. Skulle ju vara en energiboost, vilket det iofs också var, men även ännu en påminnelse om hur trög min hjärna är.
Dessutom gled protesen upp så den syntes i urringningen. Not so hot. Märkte det inte själv.
Det är ju visserligen bara en tillfällig protes men ändå.

Dysterheten föder mer dysterhet. Värk i lederna föder än mer dysterhet.
Fan.
Har läkartid den 11/9 för att diskutera min antidepressiva medicin. Kanske dags att öka dosen....

Det har inte bara varit skit det senaste, dock!

Kan nästan ligga på vänster sida! Igår hade jag premiär för vanlig BH! Håret växer så det knakar!

I torsdags snubblade jag över två soffor på Kupan som vi sedermera köpte och får levererade på måndag! Längtar!

Kände mig redo för att fota efter-bilderna på mitt bröst till fotoutställningen. Var och fotade i fredags hos fina Anna. Hon är så himla trevlig! Hade jag inte haft en tid att passa skulle vi kunnat tjöta hela dagen!
Det blir vernissage den 1 oktober och utställningen finns på bibblan till den 6e.
Sen har Anna fixat så att bilderna, eller iaf några av dem, kommer att visas i Nordstan i Göteborg från den 15 oktober! Coolt, va?! :) Hängde inte helt med på vad det var för arrangemang, men jag lovar att återkomma!
Tyvärr har hon inte fått nåt napp i Sthlm så om det är nån som läser detta som känner nån som känner nån som skulle kunna vara intresserad så hör av er! Det är ju ändå den rosa månaden, liksom!

Idag spelade Peter KM för H35 (36 hål) och Stina hade sin första playdate med dagiskompis! Eftersom P inte var hemma fick jag "låna ut" Ella till familjen Skarpsvärd under tiden Stina och jag var hos Unna.
Både Stina och Unna var superpeppade och hade jätteroligt ihop! 
Vi kom tillbaka till Skarpsvärds snabbare än de trott och då hade det redan hunnit utlovas lördagsgodisköp och chokladbollsbak så vi blev kvar ganska länge! ❤

Imorgon åker vi till ALV med familjen Sundahl/Pettersson! Ska bli spännande! Avresa 07.30.....


Våra blivande soffor, minus prydnadskuddarna.



Unna och Stina!


Stina bakar!


Rulla rulla!


Mums!



1 kommentar:

  1. Försök tänka att det är bra att vara lite försiktig i dina planer på att börja jobba. Då behöver du inte bli besviken om du inte orkar. Besvikelsen över att inte orka det man planerar kan ofta vars jobbigare än bristen på energi i sig självt. Och om du ändå känner dig pigg nog att komma igång ned lite jobb, ja, då är blir det en bonus.

    Jag känner igen mig i din hjärnas seghet. Det släpper!

    Kram,
    Malin

    http://inteytterliggareenbloggomcancer.wordpress.com/

    SvaraRadera