5 augusti 2013

Lessebo och Marklanda

Inredningstrippen började med ett besök på Mio. Oj vad mycket fint det finns....
Soffan börjar sjunga på sista versen så jag spanade lite och fick lite idéer.
Besöket till Lessebo blev mycket lyckat!
60-tals butiken med danska designmöbler var jätterolig att besöka! Kände igen massor av grejer från farfars hem!
Grannen, 55an, är lite mer loppis, men ändå mer utvalda grejer, inte bara skräp som så ofta på loppisar annars. Där fyndade både Linda och jag!
Linda köpte en gammal drickaback i trä och ett skitläckert sminkbord/sekretär och jag köpte en ursöt hylla! Måla måla måla! :)
Vi kollade genom alla butikerna i Strömbergshyttan också men det var inget av intresse. Tyvärr finns inte Iittala-outleten kvar.
Sen blev det lunch på Gökaskratts camping! Inte kanske världens charmigaste restaurang, men lite mysigt att vara tillbaka i mina gamla hoods! :)
Vi tittade in hos Inredningsmix i Hovmantorp också, men inte heller där hittade vi nåt...
Efter "allt detta" var jag ganska trött så det var skönt att Linda körde så jag kunde vila i bilen hem.

Lite vila i solstolen i skuggan, sen åkte tjejerna och jag till familjen Käll i Marklanda för att lämna Ricki. Hade sett lite bilder på huset innan och hade på känn att jag skulle förälska mig. Mycket riktigt! Vilket ställe de bor på! ❤
Ett riktigt drömhus! Ett lantligt hus men med alla moderna bekvämligheter. Stor tomt med hallon-, smultron- och jordgubbsland, lekstuga, hundgård, träd, vedtunna och grannar mm! Från oss tog det 8 min att köra. Idyll är bara förnamnet!!!
Dessutom har de islandshästar runt husknuten....!
När vi hämtar Ricki tror jag kanske att jag blir kvar istället!

Anders hade bakat otroligt god kladdkaka men innan dess hann barnen med ett dopp i poolen! :)

Imorgon ska Peter till naprapat (eller vad det var) med sitt knä, sen åker vi till Ronneby Brunn ett par dagar! Bada bada bada!


Min hylla!


Lindas sminkbord


I väntan på maten


Poolhäng!


Ricki och Iza bekantar sig


Testar hundgården, funkar galant!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar